HTML

Facebook oldaldoboz

Csak úgy irkálok....

Egyik téma adja a következőt, van itt minden. Alternatív és valós történelem. Saját vélemények sokak kedvenc könyveiről, filmjeiről. Ismertető alig ismert, de érdekes filmekről, könyvekről. Némi amerikai foci, némi sci-fi. Retró, Közelmúlt, és Jelenkor. Ami tetszik, szólj hozzá, oszt meg! Ami nem tetszik, szólj hozzá bátran. Az Előmoderációtól se ijedj meg, nem Cenzúra az. Ellenkezőleg, az okos hozzászólók, értelmes ellenvélemények, jó viták barátja, és támogatója.

Utolsó kommentek

Külső feed

Houston we have a problem

Kojot – kicsit sárga, kicsit savanyú magyar Harcosok Klubja.

2018.02.12. 21:11 Sigismundus

Hát a hazai helyzet egyre fokozódik. Tegnap még azzal a tudattal feküdtem le aludni, hogy láttam végre egy jó felkavaró magyar filmet, mielőtt nagy elődje a Tanú sorsása jut. Hogy a Kojot az volt ami a fejemben járt, amikor a magyarírók posztjaim előbeszédét írtam. Amiről annyi érdekeset olvastam. Hogy nem csak a sztorija, de a készítése, levetítése története is jellegzetesen elmúlt2Xéves. És hogy posztolnom kellene róla.

Aztán mit olvasok ma délután, a Kojotot mégis bemutatják, hozzáférhet minden mozi, megnézheti bárki aki jegyet vesz rá. Hát kíváncsi vagyok, mekkora lökést ad ez a megnézéshez, láttuk a neten százezren, lesz ennyi fizetős nézője is? Remélem, mert jóhiszemű reménykedős vagyok.

Na de így most hogy írjak róla ? Mert amit írnék az bizony sokban történetismertetés is, ahogy én látom a filmet. Nem a földüggyel való huzavona, hanem a primitív macsóskodás, ábrázolása, inkább ez az ami a felkavaróbb lesz annak aki megnézi. Szóval aki olvassa, csak saját felelősségre.

A Kojot számomra nem a vidéki oligarcha kontra rendes kisember sablonos harca magyar környezetben. Részben azért mert a filmbeli oligarcha ugyan oligarcha, de a rendes kisember, na az itt sántít, az nincs egészen jelen. A földesuraskodás csak a hab a tortán, az átlagember állatiasodásán van a lényeg.

A Kojot az elfojtott feszültség kirobbanásának, fel nem dolgozott flusztrációk kitörésének sztorija. Harcosok Klubja, de annak a kis magyar változatban. Nem mondom, bennem is megvan ez a felgyülemlett feszültség ami kitörni akar nemegyszer. És nehéz is uralkodni rajta, megértem az érzést. ( Kedvenc ilyen filmem a szerb Lőporos hordó erről szól. Ott is, akárcsak Tűzkőn, elég csak egy szikra. ((Hé ez akár reklámszöveg is lehetne))

Hogy lesz a városi, gyermeket akaró, szerető banktisztviselő Misiből egy primitív állat kb. Mert nagyapja ráhagyta a földet, hogy leszálljanak a tökei. Hát le is szálltak keményen, Misi hamar megmutatja ki a férfi a háznál. Gyávaszarozza apját, kurvázza anyját. Előbb csak lehülyézi, majd ütéssel fenyegeti, majd megüti, végül részegen megerőszakolja élete párját, Esztert. Persze mindezt érte, értük teszi, szerelemből, legalábbis Misi szerint. Szép kis visszafejlődéstörténet, de hát az asszonyka ne durcáskodjon, ahogy Misi újdonsült mentora Lajos mondaná.

Aki megint egy félelmetesen ábrázolt bunkó-típus. Félrekúrt ide meg oda a Völgyben, a gyerekek nevelésével nem sokat törődött. Amikor persze ez a lánya férjhez megy a lakodalmon tulajdonosi büszkeséggel beszél róla, meg hogy mennyire szereti. De amint egy szóval is beszólnak neki, megmutatja ki az igazi férfi és habozás tönkreteszi lánya legszebb napját, majd továbbáll piálni.

A harmadik keményfickóról Attiláról nem sokat tudunk meg, ami nagy kár. Kíváncsi lettem volna a tetovált székely srác sztorijára, miért oly hallgatag, miért nem iszik, mi a bűne?

Az öreg Misu báról megfeledkeztem, pedig mindenki aki alig ismerte, azt mondta ő volt ám a kemény fickó! Aki meg jól ismerte, a fia, Misi apja, na ő meg korán elmenekült mellöle, és csak a temetésére tért vissza. Nem tesz ok nélkül ilyet az ember fia, és nem is ok nélkül tolták az arcunkba többször is az Öreg nevezetes derékszíját, szerintem..

Az ellenfél, Szojkáék nem ennyire elvadultak. Persze aki gazdag eleve hátrányosan indít filmen.

Az öreg Szojka másként bunkó, ő az a mélyről, vélt vagy valós elnyomásból, mellőzöttségből jött. Aki tudást és hatalmat szerzett, és megmutatja országnak-világnak, de inkább a közvetlen környezetének mire is vitte ő. Hogy most mindenki neki táncol, ő meg leszarja mi illik. Azt hiszem ez a típus is ismerős lehet főleg manapság.

Fia Kispali, érdekes mód a legkevésbé ellenszenves szereplő lett számomra. Nem egy olyan nyámnyila mint aminek apja (és anyja is) beállítja úton-útfélen. Inkább azt láttam rajta, szeretne inkább nyugiban megoldani a dolgokat. Neki már annyira nem fontos a folyton szerzés, nevelné a fiát békében. Szerintem kényszerből mozgott a keményfickós trónörökösként, mert ez volt a környezete elvárása feléje, aztán amikor megörökölte a trónt, kiderült hogy nagy rá a csizma. A szürkemarha végső jelenete inkább az Öreg emlékével való leszámolás volt, a munkagéppel indított rohama már a szétesés felé vezető út. A végső csúcsjelenete pedig a szuicid dalos Szécsi Pál-karaokéja, az már egy emberes combos idegösszeomlás volt. Úgy gondolnám, sokban megnyugvást talált volna a lelke, ha Eszter inkább őt választja valamelyik közös jelenetükben.

És akkor térjünk át a nőkre, mert az ő ábrázolásuk is félelmetes. A jegyzőnő akinek nincs rendes neve, csak a férje nevén hívják, másra nem is hallgat. Szojkáné aki elfojtó, zugpiás.

És Eszter, aki normális életet szeretne, de hiába kéri azt akit szeret. Misi csak szétvereti magát, persze értük teszi, ezt kapja válaszul mindenre a nő. Komolyan úgy érzem, hogy Kispali mellett boldogabb lett volna, volt is némi szikra egy ideig. Majd ezt az esélyt alaposan tönkretette a lakodalom éjjelén Kispali nemvárt, fenyegető látogatása. A nemi erőszaktól rettegés nem vált akkor valóra, de később megjött védelmezője és élete párja Misi. Aki nagyon boldog volt az aktuális veréstől és piától, és megerőszakolta ő a nőt, hisz az övé és szereti. Ez a legdurvább jelenet ez az egész filmben, nem az (amúgy remek ) verekedések..

Szóval durva egy film felkavaró gondolatokkal teli. Valahogy úgy érzem nem is illett a Misi szempontjából heppiendes vég. Hogy az én faterom túlélte, a tied meg nem, hogy meglett minden, a svédek pénze a földért, meg a nő is aki terhes. Legalább az egyiknek nem kellett volna Misi ölébe hullnia, mondjuk Eszternek nem kellett volna megbocsájtania a vak komondort.

Mert így valahogy, minden magyar valóságot bemutatni szándékozása ellenére mégis egy következmények nélküli országos véget ért a Kojot.

5 komment

Címkék: film így látom én országdiagnózis elmúlt2Xév

A bejegyzés trackback címe:

https://csakugyirkalok.blog.hu/api/trackback/id/tr613660604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ceruza Peter 2018.02.13. 18:41:45

Okos poszter mindent kielemzett csak a Svédeket nem. Akik fekete fiúk oldalukon szöke fehér nök. Ennek mi a jelentése?

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2018.02.13. 18:43:20

@Ceruza Peter: Kösz az elismerést, és jó hogy mondod!! :-)
A fekete svédek, kihagytam őket.. Na azt én sem értettem, mit akarnak jelenteni ...

P1sty 2018.02.13. 18:44:58

Gyenge közepes film, túljátszott szerepekkel, vadnyugati-amerikaividékdöbrögije sztori koppintással.
A verekedések bár nagyon látványosak, viszont erőltetettek, gyerekesen elnyújtottak és irreálisak (lánccal, kalapáccsal, husánggal 5-ször fejbevernek valakit, és éppen csak megtántorodik). A történetre ugyanaz igaz, mint a verekedésekre: irreális (helyi körzeti megbízottat zsebben tartva MINDEN bűncselekményt el tud sikálni, még a gyilkosságot is, rendőröket éppen csak a hangosítóasszisztens nem veri szarrá a filmben...). Totál irracionális motivációk: a döbröginek egyszerűbb lenne tennie egy nagyvonalú ajánlatot, mint emberkedni, a főszereplőnek meg egyszerűbb lenne eladni a kis telket szar viskóval a semmi közepén. Még azt se lehet mondani, hogy érzelmi a motivációja, merthogy az elején mondja, hogy nem is ismerte a kojot nagypapát, úgyhogy még ez se lehet a "jellemfejlődés" alapja.

Napi Maflás · http://napimaflas.blog.hu/ 2018.02.14. 08:14:26

A Kojot a mai magyar viszonyokról, a titkos vágyainkról (ahogy szeretnénk intézni a dolgokat), és a realitásról szól. Nagyon nem a Harcosok klubja, hanem egy eastern - és nem is akar más lenni.
Semmivel sem irreálisabb, mint a hasonló akciófilmek. Jók a kameraállások, feszes a vágás, ütnek a dialógusok, jók a szereplők és a rendezés is. Van levegője, behúzza az embert, és nem ereszti. Nem dokumentumfilm, hanem mozi.
Nem kell szeretni a műfajt, de ez a film végre mentes azoktól az avitt panelektől, amik szinte minden magyar filmben ott vannak. Értem, hogy most van egy kis hype körülötte, és ez irritál egyeseket, de időnként el lehet viselni, hogy valakire megérdemelten irányul figyelem.

jandera 2018.02.14. 08:14:41

"Mert így valahogy, minden magyar valóságot bemutatni szándékozása ellenére mégis egy következmények nélküli országos véget ért a Kojot."

Rátapintottál: Ez egy következmények nélküli ország.
süti beállítások módosítása
_https.