HTML

Facebook oldaldoboz

Csak úgy irkálok....

Egyik téma adja a következőt, van itt minden. Alternatív és valós történelem. Saját vélemények sokak kedvenc könyveiről, filmjeiről. Ismertető alig ismert, de érdekes filmekről, könyvekről. Némi amerikai foci, némi sci-fi. Retró, Közelmúlt, és Jelenkor. Ami tetszik, szólj hozzá, oszt meg! Ami nem tetszik, szólj hozzá bátran. Az Előmoderációtól se ijedj meg, nem Cenzúra az. Ellenkezőleg, az okos hozzászólók, értelmes ellenvélemények, jó viták barátja, és támogatója.

Utolsó kommentek

Külső feed

Houston we have a problem

Miért írok blogot ?

2016.02.13. 21:20 Sigismundus

Kezdjük mindjárt az idők kezdetén, a világ teremtésekor. Még 2000-ben kezdtem komolyabban internetezni, az index végtelen fórumain. Eleinte rettentően éveztem, rengeteg téma, amihez hozzászólhatott az ember hirtelen kitárult a világ.. Bele is vetettem magam, vitáztam, akivel csak tudtam, igyekeztem nagyon, enyém legyen mindig az utolsó szó. Aztán néha nagyon elment személyeskedőbe, vagy kioktatóba, és ráébredtem hogy nem enyém a világ összes tudása, de nem ám.

Szóval visszavettem, csak olvasgattam, figyeltem mások vitáit. Rengeteget tanultam ezekből, mert egy-egy téma alaposabb ismerője sok olyan háttérinfóval, magyarázattal is szolgált hozzászólásaiban, ami komolyan megváltoztatta addigi véleményeimet. És a stílus, ha megmaradtak is egymás csipkedésénél, azért megadták a tisztelet, ha volt nagyon nem odavaló, közös ’ignore’ lett a jussa. Aki pedig tévedett, ment a Mea Culpába, és megírta, becsülettel hogy miben… tetszett ez a viselkedés, bár elgondolkoztam amikor régi nickkek az internettós időkön nosztalgiázva esküdöztek, hogy ’régen’, akkor, volt vitakultúra.

Érdekes volt történelmi dolgokat majdnem élőben figyelni.

A 2002-2006-os választások éjszakái, amikor lelkes fanatikusok írták gőzerővel hozzászólásaikat, és hogy változott hangulatuk az eredmények alakulásakor.

A 2001.09.11-i terrortámadás. Ezen a napon pont délelőtt dolgoztam, és azt vettem észre hogy hirtelen egyre nehezebb az indexet olvasni, majd jött a hír hogy Valami Történt New Yorkban.. És akkor órákra bedugult a net, majd mikor kitisztult, ezer és ezer őrült találgatás hogy mi is történt…?

2003, az iraki invázió. Itt megeshetett hogy Basra városát, óránként foglalták el, illetve mégsem a brit expedíciós erők. Volt is gúnyos megjegyzés ezerrel, hogy akkor most hol is vannak azok a csapatok, miféle hadvezetés ez? Mindezt az óránként más és más forrásból jövő hírek hatására, de ezek közül egyik sem a hivatalos hadijelentés volt. Amikor pedig tényleg megtörtént Basra elfoglalása, már nem hitte senki. A rengeteg forrásból jövő hír azonnal felkerült a netre, és aki olvasta, máris tényként kezelt mindent ami ellenőrizetlen.

Ekkor kezdtem rájönni, hogy bár ez a legszabadabb és gyorsabb hírközlő eszköz, bizony ez nem a pontosságot jelenti.

Továbbra is keveset szóltam hozzá, megmaradtam csak fórumolvasónak, csak kevés témához szóltam már hozzá. Nyitottam pár topicot, de igen egyedi témákban, nem pörögtek, süllyedtek, mostanra békésen nyugszanak az Fórum-tenger mélyén.

Ez az idő kezdett az a kor lenni amikor boldog-boldogtalan nethez jutott és gombamód szaporodtak, minden új hírre nyíltak az új és új közéleti topicok. Elszabadult egy csomó nick, teli torokból üvöltve. Amit a netelérés hozott. Sok kis szerencsétlen ember, összeesküvés-hívők, mániákusok, félreműveltek, akik net nélkül legfeljebb a saját szűk kis köreikben mozoghattak, hirtelen észrevehették hogy sokkal többen vannak. Eddig elszigetelt kis szigetlakók, akik napi kapcsolatba kerültek egymással. És ha valaki a neten figyeli csak a világot azt hiheti elborzadva hogy terjed a hülyeség. Pedig nem terjed, megvoltak ők ennyien eddig is, csak most van egy felület ahol látszanak, összejönnek, növekednek.

Bekövetkezett az is amit egykori, mára megkopott fényű megmondó emberem, Tótawé foglalt össze legeslegjobban. Moderatura nuku, vagy bármire ugrottak, a hozzászólók részéről sem szabályok, sem tisztelet, sem a szabadság csúcsa, az önkorlátozás. Sem pedig megbánás, talán legjobban jelzi ezt hogy az említett Mea Culpa topic, 17 év alatt 3000 hozzászólásából, az utolsó tíz eseménydús év alig 200 megbánó hozzászólást termelt.

Mintha átszakad volna valami gát, vagy mi. Szerintem, 2006 októbere lehetett a fordulópont.

Valahogy nagyon gyorsan elkurvult a dolog. Igen, 2006 táján erősödött be, úgy érzem.. hogy ki a felelős, ennek a ’csak torokra támadni’ és ’ellenük bármit szabad’, stílus elterjedéséért, (és nem csak a neten) ezt döntse el mindenki maga. Szóval, elment a kedvem a fórumozástól, már az olvasástól is.

Aztán, jöttek a blogok. És ez jelentet valami újat, ez nem topic amit a pillanat heve nyit, ide megint csak egy adott témában érdeklődők járhatnak olvasni hozzászólni. Moderája maga a blogíró, ha tetszik a népnek amit ír, olvassák, ha nem akkor szevasz. Persze itt is vannak üvöltő közéleti bloggerek, akik f@szakemény posztcímekkel igyekeznek az ajánlókba mindig bekerülni. És vannak itt is olyan semleges terepen felmerülő témák amik mint a gyüjtőmágnes, teljesen biztosan odavonzanak egy csomó fanatikust, akik aztán posztolnak ész nélkül, rögeszméiktől vezérelve.De ennek ellenére jó. Jobb idejárni mint a fórumokra.

Szóval így jutottam ide. Miért is ne írnék magam is? Láttam egy-két dolgot már eddig is, van véleményem, elég széles(nek mondható) érdeklődési köröm. Szóval irok. Ha lesz aki olvassa jó, ha nem, legfeljebb terápiás célnak jó lesz….

Szólj hozzá!

Címkék: így látom én országdiagnózis

A bejegyzés trackback címe:

https://csakugyirkalok.blog.hu/api/trackback/id/tr958388054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
_https.